TiBa
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

TiBa

مرحبا بك ..:: زائر ::..

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

انا والاكاديميه

Admin
الحاج احمد عادل
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
الحاج احمد عادل
لسه بيبــــــي

انا والاكاديميه Empty
مُساهمةموضوع: انا والاكاديميه   انا والاكاديميه Emptyالخميس يونيو 11, 2009 3:25 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

يا جماعه انا من اكتر الناس تعرضا لظلم فى الاكاديمية دى تقدرو تقولو مضهد زى روبن هود مثلا كده من الاكاديمية وهقول دلوقتى انا حصل معايا اية...

انا كود2004 قدمت فى المعهد دة بعد ما حولت من حقوق شبين الكوم الى تنسيق جبهالى والناس نصحتنى احول المهم كنت هقدم فى جامعه 6 اكتوبر او مودرن لحد لمة صاحبى قالى تعالة معايا طيبه ونبقى مع بعض وبتاع المهم قدمت فيها
اول ترم نجحت تانى ترم شلت مادتين مرضتش ادخلهم عشان كنت مقدم حربيه المهم نجحت فى الحربية وبعد الخمسه واربعين يوم تدريب فى نصهم كدة بالظبط تعبت وكشفو عليه لقو انى غير لائق وطلعت طبعا حالتى النفسية كانت سيئة جدا المهم روحت راجع تانى للاكاديمية فكان فاضل على امتحان الترم الاول سنه تانيه حوالى شهر وطبعا مدفعتش المصاريف روحت واخد اذن دفع وبعد اسبوع روحت اعمل ارشاد كان فاضل ثلاث اسابيع على الامتحان قاولى ملكش ارشاد طيب لمة انا مليش ارشاد عملتولى اذن دفع لية؟؟؟؟ دى مش سرقه ونصب واستغلال؟

المهم دفعت مصاريف السنه كلها ودخلت الترم التانى بس جيت سقط كذا مرة فى مادة ابو الفتوح الى مبادىء الكمبيوتر دى اتعملى انذار وامتحنت الماده دى لوحدها فى ترم ومعاها مادة كمان بس معرفش اية النظام الغبى وهل فى كل حتى الكلام ده ولة عندنا بس المهم جيت فى سنه كنت شغال شغلانه كويسة روحت منفض لسنه كاملة مسجلتش فيها
لانى كنت قرفان من الاكاديمية دى وكنت شغال ولعبه معايا وكان فى دماغى انى مش عايز اكمل اصلا بس طبعا مكنش ينفع عندنا فى البيت الكلام دة المهم جيت بعد السنه دى اسجل لقيتهم بيقلولى هتدفع حق السنه الى انت مسجلتش فيها+مصاريفانا والاكاديميه 524255 السنه دى كنت عايز اقولهم الكلمة الى اولها زى اخرها ا....ا طبعا قعدت اجعجع واهيص وانا عارف ان ملوش لزمة الى انا بعمله ده لحد لمة دفعت السنتينانا والاكاديميه 51181

المهم قولة انا لازم اروح اخلص بقى ومش هشتغل ولا هعمل حاجة غير انى اخلص لان الدراسة اصلا فى منتهى التفاها بصراحه بس انت عدى من جنب سور الاكاديمية هتنجح منهاج فل وامتحانات فل
دخلت السنه دى احضر لقيت دكتور اسمة البطريق والله العظيم الجدع دة فكرنى بمدرسين ابتدائى بتوع كل المواد
دة انا بيدرس اى حاجة انا مش عارف ازاى لحد دلوقتى+بصراحه لقيت شوية عيال فى الاكاديمية دى عيال هما كله تضرب مخدرات وقاعدين مرمين فى كل انحاء المعمورة بيسمعو فى اغانى وبيجرو ورى بعض والله اتشليت للاسف
مفيش ناس محترمه فى الاكاديمية دى ومخها كبير الا من رحم ربى او الناس الى بتيجى ايام الامتحانات بس زى حلاتى
المهم انا لسة عندى سنه كمان السنه الجاية وانا كود2004 ورغم انى شلت بتاع 4 مواد فى حياتى كلها فى طيبه الا ان كل التاخير دة بسبب حرمانى من دخول الامتحانات زى ما قولة ليكم ودى كانت قصتى مع الاكاديمية الوطيه دى
وانا بحمد ربنا انى لقيت منتدى فى ناس من الاكاديمية عشان اقدر اتواصل معاهم لانى مش بنزل كتير ونفيد بعض ان شاء الله
Admin

[ . .:. ADMIN .:.. ] Admin

ذكر المشاركات : 1261

الاقامة : In HeLL

المستوي : level 4

الدراسه : designer Forum TiBa Academy

انا والاكاديميه Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا والاكاديميه   انا والاكاديميه Emptyالجمعة يونيو 12, 2009 1:32 am

لا حول ولا قوه الا بالله
والله انا حاسس باللي انت فيه ربنا معاك بس هيا دي سياسه في الاكاديميه بمعني انك لو مدخلتش سنه دي حاجه موش تخص الاكاديميه انتطالما موجود هناك في مصاريف عليك لان في اصحابي كتير بس موش بينذلو الاكاديميه لانهم ذي حلاتي برضك بيسافرا بره للشغل وبيرجعو ع الامتحان وفي اللي ظروفه موش سمحت فا دفع سنه كامله من غير ميدخل + السنه اللي هيدخل فيها
__
المهم هيا الاكاديميه فيها سلبيات بس برضك فيها ايجابيات موش عايذك تزعل نفسك وعايذك تشد حيلك عشان ربنا يكرمك وتخلص علي خير ونشوفك ان شاء الله كده باش مهندس قد الدنيا .
hossam elfakharany
لسه بيبــــــي
hossam elfakharany

ذكر المشاركات : 5

الدراسه : اعدادى هندسة

انا والاكاديميه Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا والاكاديميه   انا والاكاديميه Emptyالأحد أكتوبر 18, 2009 2:05 pm

متزعلش يا عم وقول الحمد لله
مش ممكن يكون ده كله أحسن لك بعد كده فى حياتكانا والاكاديميه 943174 ;]
PhAnToM
المشرف العــام
PhAnToM

ذكر المشاركات : 869

الاقامة : EgYpT

انا والاكاديميه Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا والاكاديميه   انا والاكاديميه Emptyالثلاثاء أكتوبر 20, 2009 3:52 pm

شد حيلك يا مان

ربنا يتولاك

زاكر انت بس واعمل اللى عليك وربك يكرمك بعدها

وزى فخرانى مقال يمكن يوكن دا احسنلك فى الاخر
قاهر النساء
لسه بيبــــــي
قاهر النساء

انا والاكاديميه Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا والاكاديميه   انا والاكاديميه Emptyالإثنين يناير 18, 2010 1:36 pm

يا بوب شد حيلك عادى ايام وبتعيشها انا مش فى الاكاديمية بس الاكاديمية فى ناس بتقول عليها كلام وحش زاى الاخ ده مسخرة شوية قلت ادب شوية كوكتيل يعنى هل هيا فعلا
Queen
لسه بيبــــــي
Queen

انا والاكاديميه Empty
مُساهمةموضوع: رد: انا والاكاديميه   انا والاكاديميه Emptyالإثنين مايو 10, 2010 11:56 pm

السلام عليكم
حسبى الله ونعم الوكيل
بجد كلامك يحرق الدم الله يكون فى عونك

وانا سمعت ان حتى لو حابب تنقل لمعهد تانى برضه لازم تتدفع فلوس السنه كاملة والله اعلم بصحة الكلام ده <<< بس حاجة مهزله

عجبتنى اوى حكاية دكتور بطريق >> ذكرتونى بالذى مضى

انا والاكاديميه
صفحة 1 من اصل 1